Hors-Territoires n° 3 (2005)

JEAN-CLAUDE ELOY
texts - textes n° : 35-36-37-38-64-67-68 (1978-1979-1992-2001-2003-2004)

BETWEEN CONCRETE AND ABSTRACT
"GAKU-NO-MICHI" ("THE WAYS OF MUSIC")
Translated from the French by Meredith Escudier and Olia Lumelsky

ENTRE CONCRET ET ABSTRAIT
"GAKU-NO-MICHI" ("LES VOIES DE LA MUSIQUE")

cover - couverture : "l'Ile de lave et son ovale de lumière" jean-claude éloy 2003

Jean-Claude Eloy

BETWEEN CONCRETE AND ABSTRACT


"GAKU-NO-MICHI"

("Ways of Music")

This publication is made of a group of varied texts
published in different programs of festivals between 1978 and 2001

 

Text n° 35 (1978) : "Gaku-no-Michi : evolution and outcomes" (revised version)
Program of the "Rencontres Internationales d'Art Contemporain", La Rochelle

Text n° 36e (1978) : "Gaku-no-Michi"
Program of the "Rencontres Internationales d'Art Contemporain", La Rochelle

Text n° 37 (1979) : "Gaku-no-Michi" Salle Wagram
Program of the "Festival d'Automne à Paris" ("off" festival 1979)

Text n° 38 (1979) : "Gaku-no-Michi" ("Ways of Music")

Introduction text of the complete version, written for the festival "Music Today" in Tokyo, and for the cover of the recordings published by Adès. Republished under various versions inside all the programs where the work was presented.

Text n° 38b (1992) : "Gaku-no-Michi"
Programm of the festival "Inventionen 92", Berlin

Text n° 64 (2001) : "Music Beyond Sight" (on "Gaku-no-Michi")
Program of the "Festival des 38e Rugissants", Grenoble

 

With an unpublished hommage to :

Wataru Uenami
former director of the musical program and electronic music studio of
N.H.K. Tokyo

text n° 67 (2003)

and a totaly new unpublished text :

Between concrete and abstract
(about “Gaku-no-Michi”)
first interview with Avaera
text n° 68 (2004)


"Gaku-no-Michi" is an electro-acoustic work of wide proportions realised in 1977-78 at the Denshi Ongaku Studio (electronic music studio) of NHK radio (Nippon Hoso Kyokai), Tokyo. This work has been programed in numerous countries by various modern music festivals, as a full evening concert, from 1978 to 2006.

*

Texts translated from the French by
Meredith Escudier and Olia Lumelsky

 

With photographies and reproductions of calligraphies made for "Gaku-no-Michi".

__________________________________________________________________________________________________________________________________________

Jean-Claude Eloy

ENTRE CONCRET ET ABSTRAIT


"GAKU-NO-MICHI"

("les Voies de la musique")

Cette publication est formée par un groupe de textes variés
publiés dans différents programmes de festivals entre 1978 et 2001

 

Texte n° 35 (1978) : "Autour de Gaku-no-Michi : devenir et conséquences" (version révisée)
Programme des"Rencontres Internationales d'Art Contemporain", La Rochelle

Texte n° 36e (1978) : "Gaku-no-Michi"
Programme des"Rencontres Internationales d'Art Contemporain", La Rochelle

Texte n° 37 (1979) : "Gaku-no-Michi" Salle Wagram
Programme du"Festival d'Automne à Paris" ("off" festival 1979)

Texte n° 38 (1979) : "Gaku-no-Michi" ("Les Voies de la musique")

Texte d'introduction de la version complète, écrit pour le festival "Music Today" à Tokyo, et pour la couverture de l'enregistrement publié par Adès. republié sous diverses versions dans tous les programmes où l'oeuvre à été présentée.

Texte n° 38b (1992) : "Gaku-no-Michi"
Programme du festival "Inventionen 92", Berlin

Texte n° 64 (2001) : "Music Beyond Sight" (on "Gaku-no-Michi")
Programme du "Festival des 38e Rugissants", Grenoble

 

 

 

Avec un hommage inédits à :

Wataru Uenami
ancien directeur du programme musical et du studio de musique électronique de N.H.K. Tokyo
texte n° 67 (2003)

et un texte entièrement nouveau et inédit :

Entre concret et abstrait
(sur “ Gaku-no-Michi ”)
premier entretien avec Avaera
texte n° 68 (2004)


"Gaku-no-Michi" est une œuvre électroacoustique de vaste proportion réalisée en 1977-78 au Denshi Ongaku Studio (studio de musique électronique) de la radio NHK (Nippon Hoso Kyokai), Tokyo. Cette œuvre a été programmée dans de nombreux pays par divers festivals de musique moderne, comme concert d’une soirée entière, entre 1978 et 2006.

 

Avec des photos et reproductions de calligraphies faites pour "Gaku-no-Michi".

 
Return - Retour